به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، در مورخه 1402/10/20 در راستای تهیه و ساخت برنامه ترویجی با همکاری مدیریت محترم ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به منظور معرفی آرتمیا، موارد مصرف و دستاوردهای تحقیقاتی توسعه آرتمیا در کشور، توسط صدا و سیمای مرکز ارومیه گزارش تهیه گردید .

در این برنامه دکتر علی نکوئی فرد رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور توضیحاتی در خصوص اهمیت و نقش آرتمیا در صنعت آبزی پروری را در دنیا و ایران ارائه و این محصول را خوراک استراتژیک صنعت آبزی پروری معرفی کرد و اهداف موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و مرکز را برای توسعه تولید آرتمیا و استفاده از منابع آبی نامتعارف جهت تولید و اشتغالزایی اعلام کرد. 

 

خانم مهندس حامد مدیر عامل شرکت رهپویان سپهر آذربایجان به عنوان بهره بردار و شرکت فناور در این بخش با بیان اینکه تکثیر و پرورش آرتمیا و محصولات فرعی آن پتانسیل درآمدزایی و اشتغال زایی خوبی دارد و از خروج ارز جلوگیری می کند و ما تلاش داریم در آیند به صادارت این محصول توضیحاتی را ارائه نمود.

 

در ادامه توضیحاتی مکمل توسط دکتر اسد عباسپور و همکاران پژوهشی مرکز از نحوه آزمایشات و عمل آوری محصولات متنوع آرتمیا در آزمایشگاه های مختلف و سالن عمل آوری این مرکز برنامه تهیه، تا مورد استفاده بهره برداران کشاورزی و برنامه تلویزیونی در شبکه استان قرار گیرد.