رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی به همراه رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و  مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان از بخش های مختلف مرکز تحقیقات آرتمیای کشور بازدید کردند

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جریان این بازدید بر لزوم همکاری مدیریت شیلات استان و مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با سایر دستگاه های مرتبط با توسعه آبزی پروری و تحقیقاتی و دانشگاهی تاکید کرد .

خسرو شهبازی با اشاره به محدودیت منابع آبی و لزوم استفاده بهینه از آنها گفت : زیرساخت ها، امکانات و توانمندی های آزمایشگاهی خوبی در مرکز تحقیقات آرتمیای کشور وجود دارد و باید تلاش شود از تجارب کارشناسان و محققان این مجموعه با سایر ارگان های ذیربط برای انجام کارهای تحقیقاتی بهره گرفت .

در ادامه علی نکوئی فرد رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با ارائه گزارشی از اقدامات پژوهش های کاربردی و فناورانه مرکز و اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید مزارع آبزی پروری استان ، آماری از میزان تولید آبزیان درکشور و استان با تاکید بر هدف گذاری برای رسیدن به برنامه هفتم توسعه در بخش شیلات بیان کرد .

نکوئی فرد گفت :کاربرد آرتمیا در تغذیه آبزیان بخصوص در مرحله لاروی می باشد و بیش از 60درصد مصرف آن در صنعت میگو است.  همچنین بیان کرد نیاز دنیا به سیست بیش از 5هزارتن است که 1400تن از دراچه بزرگ نمک آمریکا،1000تن از خلیج سانفرانسیسکو و  630 تن توسط چین تولید و کشورهای تایلند،ویتنام ، ترکیه و قزاقستان در زمره کشورهای بعدی تولید سیست آرتمیا می باشند مقدار نیاز مصرف سیست آرتمیا در کشور 100 تن است که بیش از 95 درصد آن از واردات تامین می شود. قیمت جهانی سیست آرتمیا بسته به کیفیت از 300-50 دلار متغیر است.

وی در ادامه گزارشی از طرح های تحقیقاتی و دستاوردهای تجاری و فناوری انجام شده، طرح های مشترک با سایر پژوهشکده ها،  پروژه های فرا استانی و پروژه های مشترک با شرکت های دانش بنیان را ارائه کرد .

در پایان از 4 نفر از پژوهشگران برتر مرکز که از طرف موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به مناسبت هفته پژوهش انتخاب شده بودند به ترتیب دکتر علی نکوئی فرد بعنوان پژوهشگر برتر فناور محور ، مسعود صیدگر پژوهشگر برتر یافته محور، اسد عباسپور مروج برتر و ژاله علیزاده رابط آزمایشگاهی برتر با اهداء لوح تقدیر توسط ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل بعمل آمد .