به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، در مورخه 1402/02/16 نشست کارگروه توسعه آبزی پروری استان آذربایجان غربی با هدف اولویت بندی پروژه های تحقیقاتی و بررسی همکاری های پژوهشی در طرح ای ابلاغی سال 1402 معاونت محترم پژوهشی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با شرکت روسای محترم مدیریت شیلات و آبزیان استان آذربایجان غربی، دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه، پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دانشگاه ارومیه و مدیر گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، مدیر گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه برگزار شد.
آقای دکتر نکوئی فرد رئیس مرکز تحققات آرتمیای کشور، ابتدا ضمن خوش آمد گویی، سیاست ها و نحوه پذیرش پروژه ها را توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی جهت پذیرش و تصویباعلام نمودند و 22 پروژه مصوب شورای راهبردی شیلات ایران را جهت بررسی و نظرخواهی به شرکت کنندگان ابلاغ نمودند و پروژه های مشترک را نسبت به سایر پروژه ها با اولویت بالا دانستند و پیشنهاد دادند تا اولویت بندی در داخل کارگروه انجام بگیرد. آقای دکتر احمدی فرد، اهمیت آبزی پروری در استان و پژوهش های لازم در زمینه صنعت آبزی پروری و لزوم هم فکری و هم اندیشی در کارگروه آبزی پروری و استفاده از نیروی دانشجویی در قالب پایان نامه های دانشجویی اعلام کرد. آقای مهندس قریشی، به امکانات و تجهیزات بالقوه مدیریت شیلات و سایر اعضای کارگروه اشاره و آمادگی شیلات استان در اجرای پروژه ها را اعلام نمود و جهت بررسی سایر همکاران عنوان 3 طرح مورد نظر شیلات استان را ارائه نمود آقای دکتر آزادی خواه؛ از استقبال خوب دانشجویان از پروژه های مختلف خبر داده و اعلام نمودند که دانشجویان می توانند در هزینه های پروژه ها کمک زیادی بکنند، اما باید زمان بندی اجرای پروژه های دقیق باشد تا دانشجویان بتوانند آن را در موعد مقرر انجام دهند. آقای دکتر ایمانی؛ خواستار برآورد تعداد پروژه و مقدار هزینه های آنها و نحوه و ترتیب انجام پروژه های دانشجویی را نمودند. آقای دکتر سروی مغانلو؛ اعلام نمودند تعداد پروژه ها مشخص و انتخاب آنها در داخل کارگروه انجام شود تا بتوانیم هزینه ها را کم و نتیجه مطلوب بگیریم و هر عضو تعداد 2 پروژه انتخاب و در جلسه بعدی اولویت بندی و انتخاب کنیم.
در پایان مقرر گردید هر عضو کارگروه پروژه های منتخب را در کمیته های مرتبط مطرح و پس از تصویب ظرف دو روز آتی جهت تصمیم گیری به شورای پژوهشی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور اعلام نماید و شرکت کنندگان ابراز امیدواری کردند که در آینده از ظرفیت های مشترک در زمینه توسعه آبزی پروری استان آذربایجان غربی با هدف ارتقائ سطح تولید همکاری لازم را بعمل خواهند آورد.