به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور؛ دکتر نکوئی فرد رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور اذعان داشت : 3 طرح شاخص و 11 پروژه در مرکز انجام شده که در این میان 1 پروژه بنیادی، 8 پروژه کاربردی توسعه ای و 2 پروژه کاربردی فناورانه می باشد.
وی، افزود این مرکز 5 یافته قابل ترویج چاپ شده و 1 محصول قابل تجاری تولید نموده و نیز 4 مقاله علمی پژوهشی خارجی و 6 مقاله علمی پژوهشی داخلی و 3 مقاله در مجلات ترویجی به چاپ رسانده است و 3 عنوان کتاب را منتشر نموده است.
ایشان، ادامه داد حضور در 1 کنفرانس بین المللی و 1 کارگاه آموزشی بین المللی خارجی از  دیگر مواردی است که جزو فعالیت های مرکز محسوب می شود.
دکتر نکوئی فرد، پس از تشریح پروژه های مربوطه و انتشارات و حضور در مجامع بین المللی عنوان کرد: این مرکز به 3 دستاورد فناورانه دستیابی کرده است.
وی در ادامه اضافه کرد، ایجاد 1 سایت الگویی، 4 برنامه انتقال یافته های تحقیقاتی، 8 برنامه روز مزرعه، اجرای 2 کارگاه آموزشی ترویجی، 10 بازدید محققین معین در طرح یاوران تولید، 1 دوره آموزش کارشناسان پهنه، 6 نشست ترویجی با اتحادیه ها و برگزاری 4 جلسه کارگروه ترویج از فعالیت های ترویجی مرکز است.
دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری موسسهتحقیقات علوم شیلاتی کشور، از پروژه انجام شده در شهرستان آران و بیدگل به عنوان یک پروژه شاخص و اثر بخش یاد نمود و از ریاست و پرسنل مرکز به دلیل انجام این کار ارزشمند و همچنین فعال بودن مرکز در بحث ترویج و یاوران تولید، تقدیر و تشکر نمود.
در ادامه معاونت ترویج و انتقال یافته های موسسه، به دلیل حضور کارشناسان معین در مدارس و ارتقاء فرهنگ مصرف آبزیان از مرکز تقدیر و تشکر نمودند.