به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در راستای اجرای برنامه های سال جهش تولید و طرح یاوران تولید، همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی با استان آذربایجان غربی، پروژه بهره برداری از مجتمع 2000 هکتاری پرورش آرتمیا در دشت فسندوز به صورت ویدئو کنفرانس(وبینار) افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور آقای مهندس میرباقر قریشی مدیر شیلات و آبزیان استان آذربایجان غربی، آقای حسام شیرازه محبت فرماندار شهرستان میاندوآب و آقای محرمعلی دیانتی مدیر مرکز جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب برگذار شد، ظرفیت اعلام شده این مجتمع در مزرعه ای به مساحت مفید 18 هکتار، تولید سالانه1/8تن سیست و 18 تن بیومس آرتمیا اعلام شد.

ازمزایای این مجتمع ایجاد اشتغال برای 18 نفر به صورت مستقیم، فراوری و تولید محصولات جدید از آرتمیای دریاچه ارومیه و کمک به حفظ ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه ذکر شد. هر کیلوگرم سیست آرتمیا بسته به کیفیت 50 الی 100 دلار و هر کیلوگرم بیومس 30 الی 80 هزار تومان ارزش دارد.

این پروژه از طریق ماده 27 و به روش BOT به سرمایه گذار واگذار شده است و برای احداث آن 30 میلیارد ریال هزینه شده است. این مزرعه یکی از واحداهای مجتمع 2 هزار هکتاری پرورش آرتمیا در دشت فسندوز به حساب می آید که کار پرورش آرتمیا را به طور رسمی در استخر های خاکی آغاز خواهد کرد.  

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از توانمندی های مرکز تحقیقات آرتمیا برای علاقه مندان و کارشناسان پهنه برگزار گردید و که مورد استقبال حاضرین و مسئولین قرار گرفت و به سئوالات و پرسشهای علمی بازدید کنندگان   در خصوص آرتمیا توسط کارشناسان و متخصصین مرکز پاسخ های لازم داده شد