به دعوت دفتر امور پژوهشی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دومین جلسه کمیسیون هماهنگی تحقیقات سازمان با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و
ترویج کشاورزی، دکتر زند مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر زارع قائم مقام سازمان، دکتر ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان، دکتر مویدی معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و دیگر اعضای کمیسیون به صورت وبینار در سالن اندیشه ستاد سازمان برگزار شد. مروری بر دستورالعمل جدید تصویب طرح پروژه و تبادل نظر در خصوص روال کار کمسیون و تصویب برنامه های راهبردی از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. 
دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تصریح کرد: توسعه فعالیت های تحقیقات کاربردی همواره جزو اهداف مهم بخش کشاورزی محسوب می شود لذا به منظور تحقق برنامه های راهبردی وزارت جهاد كشاورزی به ویژه تامین امنیت غذایی پایدار باید به پژوهش های كاربردی و خصوصی سازی تحقیقات و اقتصادی كردن تولید توجه نمود.
دکتر بازرگان با بیان اینکه با تحقیقات پراكنده و تكراری عمده چالش ها و مشكلات بخش كشاورزی كماكان وجود خواهد داشت بر سوق دادن راهبردهای تحقیقات كشاورزی ایران به سمت كاربردی شدن طرح های پژوهشی تاکید نمود.
وی با اذعان براینکه تحقیق و توسعه محور اصلی توسعه پایدار و متوازن است، بر همراهی و هماهنگی بخش تحقیقاتی و بهره برداران برای پیشبرد اهداف و اخذ نتیجه در پروژه های تحقیقاتی تاکید کرد و تصریح نمود: در این میان، افزایش اثربخش و حساب شده‌ مخارج تحقیق و توسعه و مدیریت کارآمد آن می‌ تواند راه‌ حلی برای توسعه اقتصادی کشور ایران باشد.
رئیس سازمان با بیان این موضوع که در شرایط فعلی کشور، رشد اقتصادی مستمر یکی از نیازهای اساسی به شمار می ‌رود، بكارگیری تحقیقات در تصمیم گیری و سیاستگذاری بخش كشاورزی را برای حفظ امنیت غذایی حایز اهمیت دانست.
دکتر جوادی معاون معاون پژوهش و فناوری سازمان ضمن خوشامدگویی به مدعوان، دستور جلسه را قرائت و بیان داشت: این جلسه با هدف تبادل نظر پیرامون دستورالعمل جدید کمیسیون و روال کار کمسیون و همچنین نحوه تصویب و ابلاغ پروژه های تحقیقاتی در کمیسیون هماهنگی تحقیقات و بررسی فرآیند آینده پژوهشی و تصویب برنامه های راهبردی در سازمان، تشکیل شده است. 
وی با تشریح الزامات احیای مجدد "کمیسیون هماهنگی تحقیقات" در ستاد سازمان بیان داشت: طبق مصوبه شورای تحقیقات کشاورزی، وظیفه بررسی، هماهنگی و تصویب طرح های تحقیقاتی به عهده این کمیسیون است و باید توجه داشت سازمان قصد افزودن فرآیند اضافی به مراحل تصویب طرح های تحقیقاتی را ندارد بلکه توجه کمیسیون بیشتر به اهمیت بروندادهای پروژه و انطابق آنها با اهداف سازمان و همچنین عدم موازی کاری در موسسه های تابعه سازمان است.
دکتر جوادی با ارائه دستورالعمل کمیسیون هماهنگی تحقیقات بیان داشت: این دستورالعمل موجب می شود طرحها و پروژه های تحقیقاتی به شکل نظام مندتری به تصویب برسد و بمنظور ارتقای کیفیت طرح ها و بهبود اثربخشی بروندادهای پژوهشی تدوین شده است.
وی کمسیون هماهنگی تحقیقات را بالاترین مرجع بررسی و تصویب طرح های کلان و طرحها و پروژه های تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خواند و اظهار داشت: این کمسیون به نیابت از شورای تحقیقات سازمان عهده دار بررسی و تصویب طرح های کلان، طرح ها و پروژه های تحقیقاتی است.
در این جلسه اعضاء نقطه نظرات خودشان را در مورد فرایند دستورالعمل و نحوه ورود کمسیون به موضوعات بیان داشته و دستورالعمل و روال کار کمسیون و برنامه های راهبردی آن تبیین گردید.
روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی