به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، رییس اطلاعات علمی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور روز سه شنبه در حاشیه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی به مدت ۲ روز در بخش های عملی و علمی برگزار می شود، گفت: بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان، بهره برداران و دانشجویان علاقه مند به این حوزه برای شرکت در این کارگاه نام نویسی کرده اند.
بیژن مصطفی زاده با اشاره به محورهای این کارگاه آموزشی افزود: زیست شناسی، اکولوژی و پراکنش آرتمیا، کاربرد آرتمیا در آبزی پروری، تکثیر و پرورش متراکم آرتمیا در استخرهای خاکی و پایش و مدیریت سیستم پرورش آرتمیا از محورهای این کارگاه آموزشی ۲ روزه است.
وی اضافه کرد: صید و فرآوری ذی توده و سیست آرتمیا و ارزیابی اقتصادی پرورش آرتمیا از دیگر محورهای کارگاه آموزشی تولید آرتمیا در ارومیه است.
مصطفی زاده اظهار کرد: در پایان دوره آموزشی به شرکت کنندگان گواهی معتبر آموزشی از سوی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور اعطا می شود.
روز نخست کارگاه آموزشی تولید آرتمیا در استخرهای خاکی امروز / ‏سه شنبه / ‏به صورت علمی و روز دوم آن فردا / ‏چهارشنبه / ‏به صورت عملی خواهد بود.
محمود حافظیه رییس بخش تکثیر و پرورش موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور، علی نکوئی فرد رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور و مسعود صیدگر معاون پژوهشی و فناوری مرکز تحقیقات آرتمیای کشور از مدرسان این کارگاه آموزشی هستند.
آرتمیا با نام علمی ( Artemia) جانداری است سخت‌پوست که در آب‌های شور زندگی می‌کند، پیش از این دریاچه ارومیه ایران، یکی از غنی‌ترین منابع آرتمیا در جهان شمرده می‌شد. آرتمیا در صنایع پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که از آرتمیا یا سیست آن در تغذیه مراحل نوزادی ماهیان، سخت پوستان و نرم‌تنان استفاده می شود.